سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یخچال را تراز کنیم؟

تراز نبود یخچال یکی از مشکلاتی است ممکن است باعث اختلال در عملکرد یخچال و آسیب جدی به قطعات آن شود.در برخی مواقع تراز نبودن یخچال باعث بروز صدای ناهنجار و همچنین عملکرد نادرست کمپرسور می شود. به همین دلیل بهتر است در صورت تراز نبودن یخچال هر چه سریع تر برای رفع این مسئله اقدام شود. اغلب افراد با این سوال مواجه می شوند که چگونه می توانیم یخچال را تراز کنیم؟در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین راهکارهایی که می توانید برای تراز نبودن یخچال انجام دهید، می پردازیم.

  • در صورت تراز نبودن یخچال چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد؟
  • نحوه تراز کردن یخچال چگونه است؟
  • راه های تشخیص تراز بودن یخچال
  • جمع بندی چگونه یخچال را تراز کنیم؟

در صورت تراز نبودن یخچال چه مشکلاتی ممکن است رخ دهد؟

تراز نبودن یخچال باعث بروز مشکلاتی متعددی می شود که برخی از آن ها باعث آسیب دیدگی شدید قطعات داخلی و همچنین از کار افتادن یخچال می شود. مهم ترین مشکلات تراز نبودن یخچال عبارت هستند از:

  • یخچال به دلیل تراز نبودن دچار لرزش می شود.
  • طول عمر یخچال به دلیل کارکرد بیش از حد کمپرسور کاهش پیدا می کند.
  • کارکرد بیش از حد کمپرسور موجب خارج شدن صدای ناهنجار از یخچال می شود.
  • تراز نبودن یخچال موجب می شود درب یخچال به درستی باز و بسته نشود.
  • در صورتی که یخچال و فریزر تراز نباشند فشار بسیار زیادی به موتور یخچال وارد می شود.
  • در صورت تراز نبودن یخچال ممکن است حرارت به صورت کامل از یخچال خارج نشود و دمای داخلی یخچال افزایش پیدا کند.

نحوه تراز کردن یخچال چگونه است؟

چگونه یخچال را تراز کنیم؟ راه های متعددی برای تراز کردن یخچال وجود دارد که بهتر است برای تراز صحیح هر کدام از راهکارها امتحان شوند. انواع روش های تراز کردن یخچال در ادامه به طور کامل ذکر شده است. اولین کاری که برای تراز کردن یخچال باید انجام دهید این است که شبکه جلویی یخچال را از آن خارج کنید تا بتوانید از طریق روش های زیر به رفع مشکل تراز نبودن یخچال بپردازید.

  • در صورتی که علت تراز نبودن یخچال، شیب دار بودن سطح آشپزخانه باشد، می توانید با جسم مسطح مانند سنگ یا چوب را زیر پایه های یخچال قرار دهید. با این روش می توانید تفاوت قسمت شیب دار را با سطح یخچال از بین ببرید.
  • استفاده از غلطک یکی از راهکارهای بسیار کارآمد برای رفع مشکل تراز است. در این روش باید تعدادی غلطک را زیر پایه یخچال وصل کنید و متناسب با میزان تراز نبودن، آن را تراز کنید. برای مثال اگر قسمت جلوی یخچال از قسمت پشت یخچال پایین تر باشد، می توانید با تنظیم ارتفاع غلطک برای حل این مسئله اقدام کنید.
  • یکی از مطمئن ترین راهکارهایی که می توانید برای رفع مشکل تراز نبودن یخچال انجام دهید این است که از پایه های مخصوص تراز استفاده کنید که به صورت پیچی زیر پایه یخچال نصب می شوند. برای تراز کردن یخچال با استفاده از پایه های تنظیم کافیست تا یخچال را مقداری به سمت عقب کشیده و با استفاده از آچار مخصوص پایه تراز را در جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. چرخش پایه تراز را تا جایی ادامه دهید که سطح یخچال در دو طرف در یک ارتفاع باشد.

آگاهی بیشتر: موتور یخچال چگونه خنک میشود؟

راه های تشخیص تراز بودن یخچال

راه های متعددی وجود دارد که با بررسی آن می توانید از تراز بودن یخچال مطلع شوید. برخی از روش های تشخیص تراز بودن یخچال عبارت است از:

  1. مطمئن ترین روش برای تشخیص تراز بودن یخچال این است که دستگاه تراز را در یکی از طبقات یخچال قرار دهید و از طریق آن به تراز بودن یا نبودن یخچال پی ببرید. در صورتی که مایع درون مخزن دستگاه تراز جلو یا عقب باشد، نشان دهنده این است که یخچال به درستی تراز نشده است. اما اگر مایع درون مخزن در وسط کادر قرار بگیرد یعنی یخچال به طور کامل تراز شده است.
  2. برای تشخیص تراز بودن یخچال کافیست تا درب یخچال را باز کرده و به آرامی رها کنید. در صورتی که درب یخچال به طور کامل و بدون هیچ فشاری بسته شود یعنی یخچال تراز است.
  3. برای تشخیص تراز بودن یخچال می توانید مقداری آب را در لیوان ریخته و درون یخچال جای دهید. چنانچه سطح آب صاف باشد یعنی یخچال تراز است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

محتوای کلیدی چرا درب یخچال بسته نمی شود؟ در سایت مقاله فارسی فروشگاه دیجیتال بخوانید

جمع بندی چگونه یخچال را تراز کنیم؟

در مطلب فوق به بررسی کامل اینکه چگونه یخچال را تراز کنیم، پرداختیم. با استفاده از روش های ذکر شده تا حد زیادی می توانید یخچال را تراز کنید. اما اگر به هر دلیلی موفق به تراز کردن یخچال نشده اید، می توانید با مراجعه به یکی از تعمیرگاه های معتبر استان تهران برای حل این مسئله اقدام کنید. آی پی امداد یکی از شرکت های موفق و با سابقه در استان تهران است که تعمیرات انواع یخچال و مشکلات آن را به صورت تخصصی و در محل مورد نظر مشتری انجام می دهد. شما می توانید از طریق شماره تماس 02158941 با شرکت آی پی امداد ارتباط حاصل کنید.