سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

 

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟ یکی از دغدغه های اصلی کسانی که از یخچال برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کنند این است که چگونه یخچال را تمیز کنیم؟ تمیز کردن یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به شیوه ای انجام شود تا آسیبی به یخچال و قطعات آن وارد نشود. در این مطلب به معرفی برخی از روش های تمیز کردن یخچال می پردازیم. برای یادگیری روش های تمیز کردن یخچال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

  • نحوه تمیز کردن دریچه پشت یخچال و فریزر
  • نحوه تمیز کردن دیواره های داخلی یخچال و فریزر
  • نحوه تمیز کردن قفسه و طبقات یخچال و فریزر
  • روش تمیز کردن درب و قسمت بیرونی یخچال
  • چگونه خط و خطوط روی درب یخچال را از بین ببریم؟
  • نتیجه گیری از چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن دریچهپشت یخچال و فریزر

اولین کاری که باید برای تمیز کردن یخچال انجام دهید این است که دریچه پشت یخچال را تمیز کنید. در بسیاری از مواقع دریچه های پشت یخچال تمیز نمی شوند و به دلیل تجمع گرد و غبار موجب عملکرد نادرست یخچال و همچنین کاهش طول عمر آن می شوند. بنابراین بهتر است برای تمیز کردن دریچه پشت یخچال هرچه سریع تر اقدام کنید. برای شروع ابتدا باید یخچال را از پریز برق جدا کنید و مقداری از آن را به سمت جلو هل دهید تا بتوانید به قسمت دریچه دسترسی پیدا کنید. سپس با استفاده از جاروبرقی از قسمت سوراخ های دریچه گرد و غبار را به آسانی پاک کنید. با انجام این کار می توانید از خراب شدن قطعات یخچال جلوگیری کنید.

اگر یخچال بلومبرگ دارید پس مطلب راهنما فارسی استفاده از یخچال فریزر بلومبرگ در سایت روزنه آنلاین مطالعه نمایید.

نحوه تمیز کردن دیواره های داخلی یخچال و فریزر

چگونه یخچال و فریزر را تمیز کنیم؟ یخچال و فریزر از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که تمیز کردن هر کدام ممکن است متفاوت باشد. یکی از بخش های بسیار مهم یخچال که در معرض کثیفی زیادی قرار دارد، بدنه یخچال است. برای تمیز کردن بدنه یخچال باید تمام طبقات و قفسه های یخچال را خارج کنید و در ادامه از یک محلول خانگی برای تمیز کردن و سفید کردن بدنه استفاده کنید.

برای تمیز کردن بدنه یخچال می توانید از دو نوع محلول خانگی استفاده کنید. سرکه و آب یا آب و جوش شیرین دو محلول پر کاربرد برای تمیز کردن بدنه یخچال هستند که علاوه بر سفیدی بدنه باعث از بین رفتن بوی بد یخچال می شوند. کافیست تا یک قاشق جوش شیرین یا سرکه را با مقداری آب ترکیب کنید و آن را به بدنه یخچال اسپری کنید. سپس با استفاده از پارچه لطیفی بدنه یخچال را دستمال بکشید.

نحوه تمیز کردن قفسه و طبقات یخچال و فریزر

چگونه یخچال را تمیز کنیم؟ مهم ترین بخشی که در تمیز کردن یخچال باید به آن توجه شود طبقات و قفسه های یخچال است که به دلیل قرار گرفتن مواد غذایی مختلف در معرض کثیفی های بسیار زیادی قرار دارند. برای تمیز کردن قفسه و طبقات یخچال بهتر است ابتدا دو شاخه را از پریز برق جدا کنید و در ادامه تمام طبقات و قفسه های یخچال و فریزر را از بدنه جدا کنید.سپس می توانید از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی یا انواع برف و...برای تمیز کردن طبقات یخچالاستفاده کنید. اما توجه داشته باشید که بهتر است شست و شوی طبقات و قفسه ها با استفاده از آب خنک انجام شود تا قفسه ها در اثر برخورد آب دچار ترک خوردگی نشوند.

محتوای پیشنهادی: چگونه یخچال را تراز کنیم؟

روش تمیز کردن درب و قسمت بیرونی یخچال

چگونه درب یخچال را تمیز کنیم؟قطعاً تمیز کردن درب یخچال نسبت به سایر بخش های آن آسان تر است. برای تمیز کردن درب و قسمت بیرونی یخچال بهتر است دو شاخه یخچال را از برق جدا کنید. سپس با استفاده از شیشه پاک کن و دستمال یا اسفنج تمام قسمت های درب را به این ماده آغشته کرده و در ادامه پاک کنید. در صورتی که مایل به استفاده از شوینده های شیمیایی نیستید، می توانید از محلول ترکیب شده با سه ماده نمک، سرکه و مقداری آب استفاده کنید که موجب ضد عفونی شدن و تمیزی سطح بیرونی یخچال می شود.

چگونه خط و خطوط روی درب یخچال را از بین ببریم؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اغلب افراد حین تمیز کردن یخچال با آن مواجه می شوند، وجود خط و خطوط متعدد روی درب یخچال است که موجب کدر شدن بدنه و سطح بیرون آن می شود. به همین دلیل اغلب افراد مایل هستند این خط و خطور را به طور کامل رفع کنند. برای تمیز کردن خط و خطوط درب یخچال ابتدا مقداری خمیر دندان را روی خطوط بکشید و بگذارید برای مدت 30 دقیقه خشک شود. در ادامه با استفاده از مقداری سرکه خمیر دندان را از روی سطوح یخچال پاک کنید.

نتیجه گیری از چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

در مطلب فوق به بررسی اینکه چگونه یخچال را تمیز کنیم، پرداختیم. تمیز کردن یخچالاز طریق روش های بالا به سادگی و به بهترین نحو ممکن انجام می شود. شما می توانید با تمیز کردن یخچال خود مطابق روش های ذکر شده از آسیب دیدن یخچال جلوگیری کنید. در صورتی که به هر دلیلی یخچال بعد از تمیز کردنروشن نشود یا عملکرد مناسبی نداشته باشد باید برای تعمیر کردن آن هرچه سریع تر اقدام کنید. یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که می توانید برای تعمیر کردن یخچال به آن مراجعه کنید. آی پی امداد تعمیرات انواع یخچال را به صورت تخصصی و با استفاده از ابزارهای دقیق و اورجینال انجام می دهد.