سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه ماشین لباسشویی را ریست کنیم؟

در برخی اوقات برنامه ماشین لباسشویی ها دچار مشکل شده و یا برنامه را به خوبی اجرا نمی کنند. ریست کردن ماشین لباسشویی های قدیمی نسبت ماشین لباسشویی های نسل جدید بسیار ساده بود به طوری که برای ریست کردن لباسشویی های قدیمی تنها کافیست که آنها را از برق جدا کرده و حدود یک دقیقه صبر کنید. اما ماشین لباسشویی های جدید اینگونه نیستند. چگونه ماشین لباسشویی را ریست کنیم؟ برای ریست کردن انواع ماشین لباسشویی این مقاله را تا انتها بخوانید.

چه زمانی ماشین لباسشویی را میتوان ریست کرد

در برخی اوقات ماشین لباسشویی ها یخچال مشکلاتی یا ایراداتی در کار کرد می شوند که در اغلب موارد کد خطا روی صفحه لباسشویی نمایش داده می شود. با ریست کردن لباسشویی تنظیمات دستگاه به حالت اولیه برگشته و ایراداتی کوچک بر طرف می شود. البته در نظر داشته باشید برطرف شدن کد خطا با ریست کردن در زمانی صورت می گیرد که دستگاه مشکل سخت افزاری یا خراب بودن قطعات را نداشته باشد. اگر ماشین لباسشویی را چندین بار ریست کردید مشکل برطرف نشد احتمالاً یکی از قطعات دستگاه شما خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

برای تکمیل اطلاعات خود نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی در سایت نواندیشان ایرانیان بخوانید.

ریست کردن ماشین لباسشویی با روش دستی

اگر ماشین لباسشویی شما دکمه ریست ندارد برای ریست کردن آن باید دستگاه را از برق جدا کنید. معمولاً در دفترچه راهنما مدت جدا بودن دستگاه از برق ذکر شده در حالت کلی در اکثر ماشین لباسشویی ها این زمان بین 30 الی یک دقیقه است. اگر تمام مراحل را انجام دادید اما مشکل برطرف نشد بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

چگونه ماشین لباسشویی سامسونگ را ریست کنیم؟

اغلب ماشین لباسشویی های سامسونگ کلید ریست دارند با فشردن آن ماشین لباسشویی به راحتی به تنظیمات اولیه باز میگردد . اما اگر دکمه ریست ندارد دستگاه را از برق جدا کرده و حدود ده دقیقه صبر کنید سپس مجدداً دستگاه را به برق زده و یک برنامه شستشو را انتخاب نمایید. اگر همچنان ماشین لباسشویی ارور می دهد و یا به خوبی کار نمی کند حتماً دفترچه راهنما را بخوانید و کد خطای آن را بررسی کنید که مربوط به چه مشکلی است.

چگونه ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم؟

زمانی که در هنگام کارکرد ماشین لباسشویی ال جی مشکلاتی به وجود می آید یا کد خطا بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود مشکل دستگاه شما با ریست کردن برطرف می گردد. البته به شرط آنکه دستگاه شما دچار نقص فنی نشده باشد. برای ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی صدا دکمه روشن خاموش را فشار داده و دستگاه را خاموش کنیم سپس ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و حدود 5 دقیقه صبر کنید مجدداً دستگاه برق متصل کرده و دکمه روشن را فشار دهید. سپس پس یک برنامه شستشو انتخاب کنید تا مطمئن شوید که دستگاه درستی کار می کند. اگر مشکل همچنان برطرف نشده حتماً یک تکنسین کمک بگیرید.

کاربرد پیچ فنر دار پشت لباسشویی چیست؟ را هم بخوانید

چگونه ماشین لباسشویی بوش را ریست کنیم؟

اگر ماشین لباسشویی بوش دارید که به دلیل قطعی برق، شروع نشدن برنامه های شستشو ماشین لباسشویی، نچرخیدن درام و... دستگاه با مشکل مواجه شده ریست کردن ماشین لباسشویی شما کمک می کند تا این ایراد را برطرف نمایید. از آنجایی که ماشین لباسشویی های بوش مدل های مختلفی دارند بهتر است به دفترچه راهنمای آنها مراجعه کنید. اما یکی از ساده ترین راه ها برای ریست کردن ماشین لباسشویی بوش جدا کردن آن از برق بوده و حدود 5 الی 10 دقیقه صبر کنید. اگر نتوانستید ماشین لباسشویی بوش ریست کنید حتما از یک تکنسین کمک‌ بگیرید.

برطرف کردن نقص فنی

در نظر داشته باشید که ریست کردن ماشین لباسشویی تنها در زمانی مشکل دستگاه شما را برطرف می کند که ماشین لباسشویی دچار نقص فنی نشده باشد. به طور مثال اگر سوئیچ درب ماشین لباسشویی یا تایمر آن خراب شده باشد با ریست کردن نمی توان این مشکل را برطرف کرد.